Интересни факти

Жигули и Лада

В далечната 1966 г. в СССР започва производството на Жигули и Лада по лиценз на Фиат. Жигули (в България често наричана разговорно Жигула) е търговска марка на "АвтоВАЗ", използвана в миналото. Името е избрано в чест на Жигульовските възвишения, масивно образование от варовик и доломит край бреговете на средното течение на Волга.

Производството на тази фамилия автомобили в Руската федерация е прекратено на 17 септември 2012 г. Последната класическа кола е ВАЗ-21074. В Египет сглобяването на модела ВАЗ-21074 (с комплекти, доставяни от АвтоВАЗ) завършва в началото на 2014 г.

Първият модел на "Жигули" е "ВАЗ-2101", по конструкция почти напълно повтарящ италианския модел "FIAT 124", но сглобен почти напълно от местни комплектуващи части. Първите коли са произведени през есента на 1970 г. "Жигули" е основната марка леки автомобили, продавани през 1970-те и 1980-те години в България.

Автомобилите от първата фамилия ВАЗ-2101, ВАЗ-2102, ВАЗ-2103, ВАЗ-2106 се продават на вътрешния пазар на СССР, както и на външните пазари, под търговското наименование "Жигули". Тъй като обаче в редица европейски страни думата "жигули" потребителите асоциират със съмнителното понятие жиголо ("любовник срещу заплащане"), то на външните пазари марката "Жигули" скоро е променена на "LADA"(съответно експортните ВАЗ-2101, ВАЗ-21011, ВАЗ-2103, ВАЗ-2106 стават Lada-1200, Lada-1300, Lada-1500, Lada-1600 по обема двигателя в cm³).

 

Първите "Жигули" са със сравнително мощни двигатели – 1,1 и 1,3 L с мощности 67 – 89 к.с. Времето за ускорение от 0 до 100 km/h е 14 s. Недостатък на тези двигатели е малкият им междуремонтен ресурс. Поради не особено качествените материали и значителните допуски в детайлите, двигателите се нуждаят от първи основен ремонт на около 100 000 км.

Avas                                                                                                                               Източник

Не пропускайте

Динан, Белгия

Топ дестинации в Испания

Фонтанелато, Италия

Хилда - очарователният pin-up модел на 50-те години