Галерия - Начин на живот

Няколко лесни стъпки за по-здравословен начин на живот

"Здравето е първото благо и основа на всички други блага в живота."      Декарт  

Погрешнa е представата, че здравословния начин на живот е свързан с лишения и ограничения. Диетата - определено я свързваме с гладуване - всъщност представлява хранителен режим, при който се спазва определен тип хранене, ползите от което са не само коригиране на теглото на човек но и подобряване на здравословното му състояние.

Спазване на диета означава не да се лишаваме от храна, а да се научим да я консумираме правилно. Ако си създадем няколко лесни навика за здравословен живот ще се чувстваме по-добре, ще изглеждаме по-добре и ще живеем по-дълго. Всеки има индивидуални особености и нужди на организма и е добре да ги задоволява. Създайте си навици, които тялото ви само да следва. Ако не ядете сладки неща за дълъг период от време, тялото ви ще отвикне и повече няма да изпитвате глад за тях.

Ето няколко лесни стъпки за по-здравословен начин на живот - те не изискват огромни усилия от ваша страна, а само желание!

Приемайте здравословни храни

Отделете време и оценете храната, която консумирате - тя трябва да е с максимална полза и достатъчна за тялото ви. Избягвайте бонбоните и захарните изделия, консервираните храни и соковете, газираните и алкохолни напитки - консумирайте повече плодове и зеленчуци и прясно изцедени сокове. Основната концепция за отслабване и здравословен начин на живот е, че калориите, които изгаряте, трябва да надвишават калориите, които приемате.

Достатъчно сън и физически упражнения - те вървят ръка за ръка

Сънят е от решаващо значение за борбата с прекомерния стрес и преяждането. Здравите хора спят дълбоко и се събуждат бодри и свежи, усмихват се, протягат се и стават. Най-полезният сън е от 22.00 до 06.00 часа.  

Спортът подобрява физическото ви състояние и намалява риска от инфаркт, сърдечно-съдови заболявания, затлъстяване и психически проблеми. Той изгражда характера и се превръща в начин на живот. Хората, които спортуват са изпълнени с положителни идеи и мисли. След физическо натоварване тялото ви отделя хормона на щастието и ви прави по-радостни и по-усмихнати.

Редовните физически натоварвания, дори разходките, съчетани с пълноценен сън и здравословно хранене ще повлияят положително на живота ви.

Медитирайте поне няколко минути на ден

Начинът ни на живот е силно повлиян от негативни емоции като гняв, омраза, страх, подозрителност. Тези човешки емоции са силно заразни и се разпространяват много бързо. Медитацията ни помага да ги преодолеем и да постигнем състояние на спокоен ум и здраво тяло. Практикуването й носи безброй ползи за здравето - повишава концентрацията, намалява тревожността и увеличава положителните чувства на удовлетворение, щастие, любов.

"Медитацията е деликатното изкуство да не правиш нищо" - как се прави нищо? Ето така - позволете си да отделите малко време за себе си, изберете удобно време, изберете тихо и спокойно място, разположете се удобно и се отпуснете, направете няколко дълбоки вдишвания и успокойте ума си...това е състоянието на дълбока почивка.  

     

Обърнете внимание на външния си вид

Всеки човек трябва да държи на външния си вид. Всеки мъж желае да вижда пред себе си една добре поддържана жена и всяка жена желае да вижда пред себе си един добре поддържан мъж - защото това означава, че всеки уважава себе си и хората около него. 

Смейте се колкото се може повече

Най-доброто древно лекарство за душата, изпитано и доказано е смехът - той ще разтовари стреса и напрежението, ще подобри настроението ви, ще намали риска от сърдечни заболявания и ще повиши имунитета ви. Когато изпитвате безпокойство или напрежение, просто се опитайте да се усмихнете - освен всичко усмивката ще ви направи и по-привлекателни. 

Avas

Не пропускайте

Вернигероде, Германия

Шато де Шийон, Швейцария

Дубровник, Хърватия

Интересни факти за древен Рим